Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Tałant Dujszebajew.. Twardy człowiek . "Jestem człowiekiem radzieckim. "



Foto: Adam Warżawa / PAPTałant Dujszebajew
Mam wielu przyjaciół z Ukrainy, Białorusi, Łotwy, Mołdawii czy Azerbejdżanu. Kiedy jestem w tych krajach, czuję, że jestem u siebie. Nie mówię sobie np. "jestem w Rosji", tylko "jestem w Związku Radzieckim".
.....czułem się wolny i byłem szczęśliwy. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wyglądało to wszystko dużo lepiej niż teraz. Teraz rodzic nie może spokojnie puścić dziecka wieczorem na ulicę. A w ZSRR była większa kontrola, dyscyplina. Na 280 milionów ludzi 270 żyło na podobnym poziomie. Oczywiście pewnych rzeczy brakowało, ale naprawdę nie mogłem narzekać. Może na Zachodzie żyło się lepiej, jednak czy dużo lepiej? Wątpię...
Byłem i jestem człowiekiem radzieckim. 
Jestem Kirgizem. Czuję się również Hiszpanem. 
W Niemczech, gdzie też grałem, mieszkało mi się znakomicie. 
W Polsce jestem teraz bardzo szczęśliwy, 
czuję się tu jak w domu.
Więc trudno mi tak jednym słowem odpowiedzieć na pytanie o to, kim jestem...