coraz większe instytucje finansowe są w stanie stosunkowo łatwo manipulować obrazem swoich rzeczywistych sytuacji kapitałowych, omijając wszelkie zabezpieczenia. Pozycja kapitałowa jest zawyżana, straty wynikające z nietrafnych kredytów ukrywane, a ryzyko operacyjne dosyć frywolnie zaniżane.
interes społeczny demonstrowany jest przez łączące się instytucje na drodze obietnicy utrzymania finansowania dla programów rządowych.
W ten sposób system finansowy pozbawia się autonomicznej kontroli na ryzykiem finansowym. Polityczni lobbyści uzyskują ogromny wpływ na strukturę rynku finansowego z wszelkimi dla nich korzyściami z tego płynącymi, a kosztem obciąża się społeczeństwo. Krańcowym przykładem takiej politycznej manipulacji było zmuszenie Fannie Mae i Freddie Mac do zakupu ogromnej liczby ryzykownych kredytów od instytucji finansowych wykreowanych w myśl zasady "zbyt duże, by upaść".
Przecież SKOK-i czy Amber Gold nie pojawiły się znikąd. One były i są wynikiem podejścia do systemu bankowości i finansów na zasadzie: polityk nie może się mylić.
interes społeczny demonstrowany jest przez łączące się instytucje na drodze obietnicy utrzymania finansowania dla programów rządowych.
W ten sposób system finansowy pozbawia się autonomicznej kontroli na ryzykiem finansowym. Polityczni lobbyści uzyskują ogromny wpływ na strukturę rynku finansowego z wszelkimi dla nich korzyściami z tego płynącymi, a kosztem obciąża się społeczeństwo. Krańcowym przykładem takiej politycznej manipulacji było zmuszenie Fannie Mae i Freddie Mac do zakupu ogromnej liczby ryzykownych kredytów od instytucji finansowych wykreowanych w myśl zasady "zbyt duże, by upaść".
Przecież SKOK-i czy Amber Gold nie pojawiły się znikąd. One były i są wynikiem podejścia do systemu bankowości i finansów na zasadzie: polityk nie może się mylić.