Szukaj na tym blogu

piątek, 13 maja 2016

Rynek medialny w Polsce (informacja niepełna) Czy na pewno byłoby lepiej gdyby wszystkie te tytuły gadały głosem PIS?

Prasa regionalna{
Polska Press Grupa 
należąca do niemieckiego koncernu.
W 2013 r. Urząd pozwolił jej na zakup ośmiu regionalnych dzienników grupy prasowej Media Regionalne należącej wtedy do brytyjskiego koncernu Mecom Europe. 

Po tej fuzji w 2015 r. 
Polska Press Grupa wydawała 18 dzienników regionalnych, 
100 tygodników lokalnych, a w 19 miastach kolportowała bezpłatny tygodnik "Nasze Miasto". 

Do polskich wydawców należało pozostałych pięć lokalnych dzienników i co najmniej kilka tygodników. No i dodatki lokalne "Wyborczej".


- NIemiecki Bauer 
to największy wydawca 39 czasopism kolorowych, 
łącznie 248 mln sprzedanych egzemplarzy;  ma czasopisma kolorowe 
m.in. "Pani", "Bravo", "Tele Tydzień" 
co daje 33 proc. udziału w sprzedaży prasy w 2014 r.
-radio RMF FM  (25 proc. udziału w rynku słuchalności w 2015 r.) i
- portal Interia.pl (trzeci pod względem popularności portal w Polsce).

 -Szwajcarsko-niemiecki koncern Ringier Axel Springer Polska 
wydaje: 
"Fakt" (najlepiej sprzedający się w Polsce dziennik) i 
"Newsweek" (obecnie trzeci najpopularniejszy tygodnik), 
"Przegląd Sportowy" oraz 
jest właścicielem Onet.pl (najpopularniejszego serwisu internetowego), 
a w ubiegłym roku dostał koncesję na nadawanie programu telewizyjnego na ósmym multipleksie (MUX 8).


Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75398,20065402,repolonizacja-mediow-krok-po-kroku-co-planuje-pis.html#ixzz48WdD1EWm


[-To głos komercji płynący od wielkiej Zachodniej demokracji.
Wolałbym aby to był wielogłos polski i nie komercyjny ale.....]