Szukaj na tym blogu

sobota, 28 listopada 2015

Kiedy byłem muzułmaninem, cały świat miałem objaśniony,

 nie musiałem brać odpowiedzialności za własne życie. 
Dzięki Camusowi zrozumiałem, że 
życie zależy w dużej mierze ode mnie i tego, jak postępuję.

w pewnym momencie patrzenie na świat i ludzi 
przez pryzmat religii wydało mi się niewystarczające. 
Nie mogłem pojąć, jak mogę mieć absolutną rację, 
wierząc, że posiadam jedyną prawdę, 
podczas gdy większość ludzi na świecie myśli inaczej. 
Musiałbym uznać, że ta większość nie istnieje, 
że w ogóle mnie nie obchodzi 
albo że moja koncepcja życia, moja wiara jest fałszywa. 
Nie mogłem zrozumieć, jak Bóg mógłby chcieć zgładzić 80 proc. 
ludzkości tylko dlatego, że nie wyznaje islamu, 
i uratować pozostałe 20 proc. tych, którzy wierzą w Allaha. 
Mam zdecydowanie lepsze mniemanie o Bogu,.."
              Kamel Daoud

Brak komentarzy: