Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 24 października 2016

Andrea Tompa :"Mam wrażenie, że władza zarówno wtedy, jak i dziś, nie jest zainteresowana tym, żeby wychowywać ludzi odpowiedzialnych za swoje czyny.

ZDJĘCIE
Politykom zależy, żebyśmy pozostali małymi dziećmi i realizowali ich decyzje. To wtłaczanie w niedojrzałość, nieświadomość, jest miernikiem każdego złego systemu. Rozwijać w dzieciach odpowiedzialność powinni rodzice i nauczyciele - od nich zależy wiele, jeśli chodzi o wychowanie seksualne, świadomość własnego ciała. Ale i szkoła, i dom to zaniedbują. Efektem jest powrót do XIX wieku. Próba zaostrzenia prawa antyaborcyjnego będzie miała straszne konsekwencje. Nie tylko dla kobiet.
Widziałam, jak w Rumunii za rządów Ceausescu funkcjonowało okrutne antyaborcyjne prawo i jak straszne były jego konsekwencje. Byłam nastolatką i bałam się miłości, bo nie wiedziałam, jaką cenę za nią zapłacę.