Szukaj na tym blogu

niedziela, 7 września 2014

Elastyczność w ekonomii

Ale ekonomii nie można traktować jakby była fizyką. Jeżeli ktoś to robi... to po ptokach,
Jeśli jakiś  pogląd zaczyna dominować, jako ..."dobry na wszystko w ekonomii"
-to zaczyna być niedobrze.  Nie ma cudownych środków i recept.
Trzeba dostosowywać odpowiedzi na zmiany, które stale zachodzą.
Teoretycy są potrzebni po to aby było z czym  i z kim dyskutować, aby było o co zaczepić myśl,
ale  dogmatycy to ludzie niebezpieczni dla otoczenia i ekonomii.
Joker kiedyś zakwestionował na przykładzie  głupie zastosowanie podatku obrotowego.
-Akurat
prowadziłem niewielki biznes remonty- budowlane.  Padł w sposób naturalny brak popytu.
W tej branży krzywa popytu poszybowała stromo w dół.
-Morderczy był ZUS.
Ten podatek powinien być wywalony  głosami wszystkich zwolenników wysokich i niskich podatków.
Natomiast dochodowy proszę bardzo. Jeśli mam pewność popytu
i dokładają mi podatek dochodowy,
to tylko bat który popędza  wzrost, bo zmusza mnie
do zwiększania skali
 jeśli mam utrzymać (jeśli nie zwiększyć) poziom dochodu.

               

Brak komentarzy: