Szukaj na tym blogu

piątek, 20 grudnia 2013

Wartość marki

 niesie wiele korzyści. 
Wartość marki odgrywa coraz większą rolę w podejmowaniu w przedsiębiorstwach decyzji w zakresie finansów i strategii. Zdarzyć się może, że marka staje się największym skarbem firmy. 
Wartość marki może stanowić  nawet aż ponad 
70 proc. wartości firmy (np. Nike, Avon, Dell). 
Kiedy więc ma się taki skarb, naprawdę opłaca się wiedzieć, ile jest on wart
Odgrywa coraz większą rolę 
w podejmowaniu w przedsiębiorstwach decyzji 
w zakresie finansów i strategii. 
Zdarzyć się może, że marka staje się największym skarbem firmy. 
Według Brand Finance 
-wartość marki
może  stanowić nawet aż ponad 70 proc. wartości firmy 
(np. Nike, Avon Dell). Kiedy więc ma się taki skarb, 
opłaca się wiedzieć, ile jest on wart
...... z myślą o jej sprzedaży lub zakupie. 

-Wycena marki może pomóc firmie w uzyskaniu finansowania, 
zwłaszcza gdy aktywa materialne firmy są obciążone 
lub nie odzwierciedlają jej wartości. 
-Może też służyć ustaleniu opłat licencyjnych za wykorzystanie marki przez inne podmioty. Najistotniejsze w tym procesie jest jednak przede wszystkim uzyskanie kontroli nad efektywnością zarządzania markami. 

A jeszcze trzydzieści lat temu marki były traktowane jako nieidentyfikowane aktywa niematerialne firm i mało komu przychodziło do głowy, że można by je wyceniać.

1 komentarz:

hopee pisze...

Przydatny wpis :)