Szukaj na tym blogu

niedziela, 1 września 2019

powolnemu ludzkiemu umieraniu towarzyszą odpychające zapachy, wydzieliny


Niezwykle trudno mi było znieść to, że osoba, którą znałem przez całe życie i która jest jednym z filarów mojego świata, nagle zdziecinniała. Strasznie mnie to denerwowało, irracjonalnie wręcz irytowało. Ona przez bardzo długi czas była osobą aktywną, dziarską, nie umiałem się pogodzić z tym, że muszę oglądać ją w innym stanie. To stało się nagle, mimo wszystko dość niespodziewanie. Przedtem przez wiele lat była w doskonałej formie. Gdy skończyło się szczęście, nic się już nie dało zrobić.

Starości po prostu nie da się oszukać. Można dbać o kondycję, w jakimś sensie „zabezpieczyć” się na przyszłość, ale smutna prawda jest taka, że nie ma na to żadnej recepty. Albo będzie się miało farta i umrze przed popadnięciem w ostateczną niesamodzielność, albo nie."

Grzegorz Uzdański „Zaraz będzie po wszystkim”, 

Brak komentarzy: