Szukaj na tym blogu

niedziela, 28 kwietnia 2019


 Dorota do czego prowadzi myślenie Trumpem
Mnie interesują rozwiązania , a nie ich ideologiczna konotacja.Ostatnio zetknąłem się z informacją, że Hiszpania pustynnieje.
Ocieplenie klimatu  spowoduje, że  Afryka stanie się miejscem nie nadającym się do życia .
Nadmorskie miejscowości  jak Nowy York, Japonia, Bangladesz , i te, których linia brzegowa  jest położona  w poziomie morza  -zostaną zalane.
I nie jest to jakaś nieokreślona przyszłość  ale wg klimatologów jedno  pokolenie.
Pisałem również , że udźwig demograficzny Ziemi   nie jest nieskończony. Afryka to już ponad miliard mieszkańców  i  dalej szybko rośnie
Stawianie murów jak pokazuje przykład Meksyku, który stał się bramą do USA  dla różnych nacji jest mało skuteczny.
Świat, w którym każdy sobie rzepkę skrobie  jest bezbronny.
Jakie  jest zatem   rozwiązanie problemu? :
"z jednej strony coraz mniej miejsca na ziemi nadającymi się do zamieszkania-  z drugiej -nadmiar ludzi"
(Pominąłem niebagatelny aspekt nowych technologii
poprawiania możliwości intelektualnych, który przez jakiś czas będzie dostępny dla nielicznych)
  Jeśli odrzucasz międzynarodowa koordynacje  i wspólne działania to oszukujesz sama siebie myśląc,  że w ramach państw narodowych bez oglądania sie na innych będzie można cokolwiek skutecznie zrobić.











Dorota
-"Zmiany klimatyczne są tylko częścią obrazu. ...."
 - Udźwig  demograficzny planety Ziemia .....
 w #403 uznałem go za równie ważny czynnik jak  zmiany klimatu.

Brak komentarzy: