Szukaj na tym blogu

wtorek, 27 marca 2018

Zaczepki, Wydarzenia i Aplikacje tłumaczą się same. Ciekawe są natomiast dwie sekcje. W Zabezpieczeniach Facebook zbiera wszystkie nasze sesje, zmiany statusów, aktywność na koncie, logowania, maszyny, z których korzystamy i nasze działania administracyjne (zmiana hasła, fotki profilowej/w tle etc.). Plus wszystkie adresy IP, z których kiedykolwiek robiliśmy coś na Facebooku. Ta sekcja to ultradokładna mapa naszej aktywności w serwisie, zawierająca daty, czasy, adresy IP i przeglądarki, z jakich robiliśmy rzeczy.
Facebook wie o mnie bardzo dużo. I nie chodzi mi o korespondencję prywatną czy statusy tylko dla bliskich znajomych. Te rzeczy wiedzieć musi. Niepokoi mnie fakt wyciągnięcia sobie listy wszystkich moich kontaktów z komórki oraz trzymanie rejestru połączeń i SMS-ów. To nie są dane, które udostępniłem Facebookowi świadomie. I mam nadzieję, że wejście RODO pozwoli mi je skutecznie skasować z serwerów Fejsa. 

Brak komentarzy: