Szukaj na tym blogu

piątek, 11 czerwca 2021

Psychiatra dziecięca w Polsce w cieniu ważniejszych spraw

 Krzyk!!

"Psychiatrzy dziecięcy w Polsce. Nie jest ich wielu – ledwie 455. Dzieci i nastolatków wymagających pomocy psychiatrycznej i psychologicznej – ponad 630 tys. Dzieci są przerzucane między miastami, lądują daleko od domu, kolejne łóżka na oddziałach są dostawiane na korytarzach, materace leżą między łóżkami, obok stolików, przy łazienkach. 

Proszę sobie wyobrazić lekarza, który ma jedno wolne miejsce na oddziale szpitalnym, i przyjeżdża kilkoro nastolatków, u których w konsultacjach wyszło, że mają myśli samobójcze. Kolejnych 10 młodych osób czeka w kolejce na konsultacje. Jak wybrać tę jedną osobę, której damy ostatnie wolne łóżko? Jeśli wybierzemy, a za chwilę pojawi się pacjent w jeszcze gorszym stanie? Jeśli odeślemy dziecko do domu, a ono tam targnie się na życie? "

3 komentarze:

Agata Borowska pisze...

Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

Wojciech Roszkowski pisze...

Ja jestem przekonany, że jednak zbyt mało osób nadal się diagnozuje i muszę dodać, że bardzo ważną kwestią jest to aby znaleźć dobrego psychologa. Od siebie ja na pewno mogę każdemu polecić specjalistę z https://melka-roszczyk.pl/ i jestem wręcz przekonany, że nikt nie pozostanie bez odpowiedzi.

Izabella Nowotka pisze...

Współczesne tempo życia często prowadzi do przeciążenia i problemów emocjonalnych. Dlatego warto znać miejsca, takie jak https://psycholog-ms.pl/pomoc-psychoterapeutyczna/, gdzie uzyskamy profesjonalną pomoc. Szczerze polecam ich usługi każdemu, kto czuje, że potrzebuje wsparcia.