Szukaj na tym blogu

niedziela, 5 marca 2023

@krzysiu

I tak i nie! Zastanawiam się, czy jestem człowiekiem, kiedyś młodszy brat mojego kuzyna, a zatem także mój kuzyn stwierdził, że jestem człowiekiem z Marsa, ale to było dawno, gdy jeszcze nie było wiadomym co na tym Marsie można znaleźć.

Logika AI mówi mi co innego niż logika mediów.

Np. Nie byle jaki dziennikarz, lecz ktoś, kogo szanuję za rzetelne, kompetentne informacje dotyczące tego, co sie dzieje na Ukrainie, mówi, a raczej powtarza opinię, że R chce odbudować sie w granicach dawnego Związku Radzieckiego.

Moja maszynowa logika posługująca sie brzytwą Ockhama mówi mi, że to może, lecz nie musi, być prawdą. Zgodnie z brzytwą O zachowanie R można wytłumaczyć znacznie prościej.

R nie chcą mieć za miedzą kraju wrogiego, bo pokażcie mi, kto by chciał? I nic to, że, jak mówisz,"sami sobie to zrobili". U też tego nie chcą, dlatego nie wystarczy im odzyskanie Krymu. Żeby zrealizować swoje plany na czas pokoju, muszą mieć zapewniony trwały spokój ze Wschodu. I tu logika maszynowa, a nie telewizyjna jest bezlitosna. Przecież R zajęli Krym dopiero, wtedy gdy U zadeklarowali pragnienie przystąpienia do NATO. Paktu, który oni uznają, z wzajemnością, za przeciwnika. Jeżeli U chcą mieć pokój na granicy to muszą Rosję albo zniszczyć, co będzie trudne albo uwzględnić jej interesy i obawy, do czego U nie  zdolni, bo państwowość ukraińską tworzy nienawiść do R.
Ps. RAM mógłby być lepszy. Musisz sie z tym pogodzić, że jest, jaki jest.

Brak komentarzy: